♦ Szükséges cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy a kerékpár webáruház használható és működőképes legyen, ezért ezeket nem lehet letiltani.
♦ Marketing cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy az Ön érdeklődési körének megfelelő reklámokat, kerékpárokat, kerékpár felszereléseket,  jelenítsünk meg kerékpár webshopunkban. 
adatkezelési tájékoztató

Termékek Menü

Mennyit spórolhatsz, ha autó helyett bringával jársz?

Az üzemanyag elképesztő ütemben drágul. A literenkénti benzinár januáról mostanáig 63, a dízelár pedig már 77 forinttal drágult nagykereskedelmi szinten. 

Ennek fényében sokan döntenek úgy, hogy leteszik az autót és valami alternatív közlekedési módot választanak helyette. Az egyik legkedveltebb ez közül a kerékpár. Számoljuk ki mennyit spórolhatunk ezzel éves szinten!  

Autózni sosem volt olcsó. Rengeteg aprónak tűnő, láthatatlan költsége van, ami éves szinten igenis jelentős lesz.

Pontosan is kiszámolhatod az autód VALÓS költségeit, de ha nem akarsz ezzel vesződni annyit segítek, hogy egy átlagos autó nagyjából 100.000 forintba kerül a tulajdonosának havonta.

Soknak tűnik? Nézzük miből áll össze!

A három legjelentősebb költség az üzemanyag, a szervíz és az autó amortizációjából fakadó értékcsökkenés.

Jelentős lehet még a casco és a parkolásra/tárolásra költött összeg. Ezen kívül ne feledkezzünk meg a kötelező biztosításról és a gépjárműadóról sem.

Az autózásunkat felfüggesztve gyakorlatilag egy-két havonta spóroljuk meg egy egyszerű, de korrekt bringa árát. Előbbi költségeit sosem látjuk viszont, miközben egy jó minőségű kerékpár nagyon sokáig kiszolgál majd.

Éves szinten pedig annyi pénzt spórolunk, hogy elektromos kerékpárban is gondolkodhatunk majd.

A kerékpározás egyetlen jelentősnek tekinthető költsége a bringa megvétele. Ezen mondjuk nem érdemes spórolni, hosszútávon megéri áldozni a minőségre. Nem egy-két évre szól egy ilyen vásárlás, ezért szánjunk rá elegendő pénzt és időt.

A túl olcsó kerékpárok általában semennyire nem tartósak, nehezen és drágán javíthatóak. Mondanom sem kell, hogy a problémák viszont sokkal gyorsabban előjönnek egy ilyennél.

Az élmény pedig közel sem lesz teljes egy ilyen szerzeménynél. Nem korrekt összehasonlítani egy jó autót egy rossz biciklivel. Természetesen nem kell egyből milliós kerékpárt vásárolni, de kerüljük el a gyanúsan olcsó darabokat.